torsdag 5. juni 2008

hilsen fra Kenya


Hei alle sammen,
I en droy uke naa har jeg vaert i Kenya, i regi av Agder Energi (hvor min samboer jobber) som sammen med Stroemmestiftelsen har bistandsprosjekt her i Nairobi. Etter aa ha vaert innom slummen (hvor 75% av Nairobis befolkning bor), husbyggingsprosjektet utenfor byen og toalettet (uten sammenlikning men svaert noedvendig), dro vi soer i Kenya paa safari i 3 dager. Om ikke like eksotisk som dyreparken i kr.sand, saa var det ikke saa vaerst. Masaiene guidet oss rundt blant elefanter, flodhester og loever, og passet paa at ikke sistnevnte kom for naerme om natten (Vi sov i telt..).

Jeg ser at vaeret har vaert upaaklagelig der hjemme, faktisk mer sol enn her jeg har vaert. Regner med aa faa igjen litt paa reiseforsikringa for det.

Vi sees til uka, nyt smeigedagene deres!

Beste hilsen

Henry

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godt dere holder avstanden til de kenyanske løvene! Når dere kommer hjem kan dere ta en tur i dyreparken og se "norske" løver; fire løveunger er født mens dere har vært borte!
(fra anne-åse)

Anonym sa...

Fantastisk!

Det har blitt mange fine bilder går jeg ut fra ....

- Kari

 
z"); pageTracker._trackPageview();