tirsdag 13. januar 2015

Her er Bibsyslua #oppskrift

Det har kommet spørsmål om hvordan man strikker ei bibsys-lue, her er det du trenger:

Skaff deg mønsteret Marius Klassikere fra en garnbutikk, da har du god informasjon om garn, strikkepinner og størrelse, antall masker å begynne med.

Jeg valgte damelue og la opp 108 masker, strikka vrangbord og nederste mønster (brukte hvitt der det skulle være rødt) og begynte på Bibsys-bokstavene der "stjernemønsteret" begynner.

Jeg strikka rett fra skjerm, og syntes det var litt gøy å forsøke å telle meg fram til 
hvor mange masker jeg måtte ha med blått garn mellom bokstavene. På bildet under har jeg røft antyda antall øverst, sa kan du fylle inn resten selv ved å ta utskrift, eller markere på annet vis.

Tips:"feste" den hvide tråden/surre den i den blå) innimellom, det kan bli en del lengre strekk med kun bla farge innimellom. 

Styreleder i Bibsys og ass.dir UiA, Seunn Smith-Tønnessen med verdens første bibsyslue. Strikk ei lue du også, eller få en strikkekyndig du kjenner til å strikke til deg! ;)

Ta kontakt for spørsmål!

Ingen kommentarer:

 
z"); pageTracker._trackPageview();