Studenter og ansatte fikk i dag e-post med invitasjon til å delta i vår brukerunderøkelse - et eksperiment som ikke har vært gjennomført i så stor skala ved UBA før. Det store spørsmålet blir - hvor mange svarer på undersøkelsen? Statistisk sett kan man ikke forvente mer enn mellom 10 og 20% ved slike undersøkelser, så hvis vi f.eks. får 1000 tilbakemelding skal vi være godt fornøyd.
Markedsføring
-Har du lyst til å vinne en iPod? -osv
Markedsføring
For å sette litt fokus på Libqual (kampen om oppmerksomheten er hard og hensynsløs) har vi laget noen rollups som skal settes opp i bibliotekene. Dessuten får vi nye bokmerker for anledningen, med samme design. Disse kan deles ut forløpende, gjerne som erstatning for de vanlige hvor det er mulig. Vi legger kraftig fokus på premiene, som er en iPod touch og gavekort på Sørbok.
Ellers kan jo følgende fraser benyttes i skranken:
-Så du spørreundersøkelsen vi sendte deg fra biblioteket?-Har du lyst til å vinne en iPod?
Ellers minner jeg om at norsk og engelsk informasjon om Libqual ligger på uia.no/libqual
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar