onsdag 2. april 2008

UBIT 2010

Ole Husby har publisert eit tankekart for nye UBIT-tenester. UBIT er tvungne til å tenke offensivt:

Bibliotek er passé
- Jeg finner det meste jeg trenger av fagfellers arbeider ved å google, opplyser Conradi.

Da finner han det gjerne på forskernes hjemmesider, eller på nettstedet som han anbefaler spesielt, CiteSeer - Scientific Literature Digital Library.

– Verdens kunnskapsmengde fordobles hvert 10. år, og vi må utnytte nettets muligheter til å få kunnskapen ut til folk, mener Conradi, som ikke har vært innom biblioteket på flere år.

- Universitetsavisa 13. mars 2008

Kjem dokumentshopping, holistisk søking og instant messaging tidsnok? UBIT har iallfall mange flotte tenester på plass, t.d. ei utmerka verktylinje for Firefox som eg har blitt heilt avhengig av i det daglege bibliotekarbeidet.

Jørn

6 kommentarer:

Henry sa...

Om ikke Conradi har vært innom det fysiske bibliotek, så vil jeg jo si at han i det minste besøker det virtuelle biblioteket? Med SFX-lenkingen må vel Google sies å være et av våre (mange) ansikt utad.

NTNUs verktøylinje er imponerende, er det noe vi kunne ha satset på?

Anonym sa...

CiteSeer er nok *minst* på høgde med alt biblioteka kan tilby, sjå t.d. denne artikkelen om current awareness-tenester i CiteSeer.

Neste versjon av verktøylinja skal vere mulig å tilpasse, men beta-versjonen går ut i feil i nettlesaren min. Å programmere eit tilsvarande verkty sjølv er alt for krevande for personalet vårt.

Anonym sa...

Takk for oppmuntrande ord ift. verktylinja. To ting:

1) Eg lurer litt på korleis feilmeldig du fekk når du installert beta preview-versjonen?

Den er testet på Mac OS X 10.5.2, Windows XP SP2 og Ubuntu Linux 7.10, alle med siste gjeldende Firefox. Men eg har ikkje testa den med Vista. Korleis operativsystem og Firefox har du?

2) De får gjerne ta verktylinja og mekka litt på den (MIT-lisens).

Anonym sa...

Au, dette var jo endå flauare enn å eventuelt bruke Vista: Alt som skulle til var å gå til "Preferences" og "Restore toolbar defaults". Fungerer som ein draum no!

Jørn

Anonym sa...

Den einaste det er flaut for er meg som ikkje klarar å lage eit skript som tar tak i dette på ein pen måte -- dermed "preview" og ikke bare "Beta". Eg jobbar med saken.

Anonym sa...

Eg trur det er heldig for fagbiblioteka i Noreg at denne debatten kjem til overflata i nettopp Trondheim, ettersom:
1. UBIT truleg har den mest oppegåande bibliotekstaben i landet
2. NTNU har så nære band til BIBSYS

 
z"); pageTracker._trackPageview();